Łomża 103,6 fm | Ostrołęka 93,9 fm | Grajewo 93,8 fm

Centralny Port Komunikacyjny: Władze Kolna przyjęły wspólne stanowisko ws. przebiegu linii kolejowej

Ramówka
Facebook
Twitter
Darowizna

Rada Miasta Kolno zajęła stanowisko w sprawie przebiegu linii kolejowej przez teren miasta w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rada nie wybrała jednego z trzech dostępnych wariantów, natomiast wskazała na to, żeby linia kolejowa nie przebiegała bliżej, niż 300 metrów od budynków mieszkalnych.

Bardziej konkretny w swojej opinii jest burmistrz Kolna, Andrzej Duda, który wolałby, żeby kolej szła po wschodniej stronie miasta:

– Moje stanowisko jest takie, iż najlepszym wariantem dla miasta Kolno to byłby wariant zielony w końcówce łukiem przechodzący w wariant brązowy. Czyli taki wariant, który biegnie praktycznie po granicy gminy i miasta. Tam jest najmniej zabudowań, odległości są dosyć spore, bo w granicach 500 metrów od najbliższych zabudowań przebiegałaby linia kolejowa. I to byłby chyba rozwiązanie najrozsądniejsze. 

Według zaproponowanych korytarzy przez CPK linia kolejowa w powiecie kolejowym biegłaby od Muraw (gmina Piątnica), za którymi warianty przebiegu linii kolejowej rozdzielają się: pomarańczowa przecina DK63 za Rogienicami Wielkimi i mija Mały Płock z prawej strony, niebieska zakręca w kierunku Popek i wjeżdża częściowo do Małego Płocka z lewej strony, natomiast wariant zielony omija Mały Płock.

Dalej biegną w kierunku Kolna. W zielonej i pomarańczowej wersji tory mijają Kolno z prawej strony. Natomiast wariant niebieski przechodzi z lewej strony. Dalej linia biegłaby tak jak DK63. Dopiero za Borkami tory odbijają w prawo mijając Jagodne i włączając się w przebieg linii kolejowej 219.

Od Piszu trasę zaplanowano wzdłuż DK63, aż do miejscowości Szwejkówko, gdzie linia 29 odbiłaby w lewo, aby połączyć się z linią nr 223, która przebiega przez Orzysz.

Dalej nadal biegłaby wzdłuż DK63 w zależności od wariantu, albo wzdłuż, albo trochę oddalona z lewej strony, aż do miejscowości Grajwo, gdzie połączyłaby się z linią kolejową nr 38 przebiegającą przez Giżycko.  

Stanowisko zostało przesłane do władz Centralnego Portu Komunikacyjnego w ramach trwających do 10 marca konsultacji społecznych.

JT/oprac. pg

[related limit=”5″]

Autor M. Sz.

2020-03-09

Więcej informacji z tej kategorii