To jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów województwa podlaskiego. 28 inicjatyw w 10 kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo, biznes, projekt 4.0 oraz marka bez barier walczy o tytuł Podlaskiej Marki Roku.
Oprócz tego do 24 kwietnia trwa internetowe głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów.
Wśród nich w kategorii ,,Kultura” znalazł się Międzynarodowy Festiwal WALIZKA organizowany przez Teatr Lalki i Aktora w Łomży. To jeden z najbardziej prestiżowych przeglądów teatralnych w Europie. Cieszę się, że jest to wydarzenie rozpoznawalne nie tylko w Polsce, ale i na świecie- mówi dyrektor Teatru Lalki i Aktora w Łomży, Jarosław Antoniuk.
-Bez Festiwalu trudno byłoby współdziałać instytucji, bardzo mnie cieszy, że jest oczekiwany przez mieszkańców Łomży oraz gości z innych miast oraz gości z zagranicy.
Zakład Aktywności Zawodowej ARGENTA w Łomży walczy w kategorii ,,Marka bez barier”. Początkowo placówka pełniła rolę sortowni odpadów opakowań. Obecnie zakład specjalizuje się w produkcji tekstylnej- mówi Karolina Jałbrzykowska- Szabłowska, prezes Fundacji.
-To dla nas bardzo duże wyróżnienie, że Kapituła zdecydowała się pokazać nas w bardziej węższym gronie. Jesteśmy dumni i zaszczyceni tym, że możemy wziąć w tym udział i jest to dla nas zachęta, aby powalczyć o wygraną.
O tytuł Podlaskiej Marki w kategorii ,,Odkrycie” walczy także pochodząca z Łomży, pisarka Anna Rybakiewicz. Jej najnowsza, czwarta powieść nosi tytuł: „Do końca moich dni”:
-Książka została inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, które dotyczyły mojej rodziny. Mój dziadek, jego siostra i ich mama zostali wywiezieni na Syberię, do kraju Ałtajskiego, spędzili tam 6 lat swojego życia i na bazie ich wspomnień powstała powieść. Jak czytam losy głównej bohaterki Apolonii Dobkowskiej i jej perypetie, to co przeszła, bardziej to przeżywam, bo wiem, że to dotyczy mojej rodziny.
Aby wybrać swojego faworyta należy oddać głos poprzez stronę internetową podlaskamarka.pl. Plebiscyt Podlaska Marka organizowany jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 r.