Podczas piątkowej (17.03.2023 r.) wizyty na Podlasiu Minister Edukacji i Nauki Przemysław Czarnek odwiedził Stawiski, Jedwabne i Łomżę.
W Stawiskach szef MEiN zwiedził halę sportową, która stała się ważnym dla mieszkańców centrum kultury i aktywności fizycznej. To także miejsce organizacji ważnych wydarzeń, spotkań i aktywnego spędzania czasu dla całych rodzin. Obiekt przy Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach składa się z hali sportowej, siłowni, stołówki, świetlicy, szatni oraz gabinetów dla specjalistów. Korzystają z niego zarówno uczniowie, jak i mieszkańcy Stawisk. Łączny koszt tej inwestycji to ponad 16 mln zł. Blisko 11 mln zł to wsparcie finansowe z programów rządowych (Ministerstwo Sportu – 5 mln zł, Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych – ponad 4,5 mln zł, PFRON będący w dyspozycji Marszałka Województwa Podlaskiego – ponad 1,2 mln zł).
Minister Przemysław Czarnek odwiedził również Zespół Szkół Samorządowych w Jedwabnem, gdzie rozpoczęła się budowa kompleksu lekkoatletycznego. Przedsięwzięcie otrzymało dofinansowanie z programu „Polski Ład”. Wysokość wsparcia to ponad 3 mln zł, co stanowi 90 proc. całkowitej kwoty inwestycji. Zakres planowanych prac obejmuje budowę i przebudowę: boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej, rzutni do pchnięcia kulą o nawierzchni z poliuretanu, skoczni do skoku w dal i trójskoku, skoczni do skoku wzwyż oraz wiaty stadionowej z ciągiem pieszym. Zespół Szkół Samorządowych w Jedwabnem korzysta także z programów Ministerstwa Edukacji i Nauki „Laboratoria Przyszłości”, „Aktywna tablica”.
Podczas wizyty w Akademii Nauk Stosowanych w Łomży Minister Edukacji i Nauki zwiedził Małe Centrum Nauki SOWA. – Cieszymy się, że poza kształceniem studentów na bardzo wysokim poziomie, także studentów z zagranicy, mamy również też SOWĘ, w której mogą przebywać małe dzieci i odkrywać swoje talenty – powiedział minister. Dodał, że szkoły zawodowe, które powstały zwłaszcza w byłych miastach wojewódzkich, są nie tylko, by wzmacniać potencjał tych miast, ale spełniają istotną rolę w kształceniu kadr zawodowych: – Stawiamy na rozwój wszystkich ośrodków, nie tylko tych największych. Stawiamy na rozwój szkół zawodowych, czego przykładem są również zmiany nazw i większe uprawnienia. Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe zamieniły się w akademie nauk stosowanych z większymi uprawnieniami do kształcenia.
Anna Borawska/MEiN
Fot. MEiN