W Małkini wiadukt nad linią Warszawa – Białystok zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikację drogową. Kolejne elementy przeprawy montowane są nocą nad torami.
Ponad stumetrowa przeprawa w Małkini nad torami linii Warszawa – Białystok zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wykonawca pracuje nocą, aby nie zakłócać podróży.
Specjalny dźwig układa kolejne elementy wiaduktu drogowego. Nad torami na pięciu przęsłach będzie 65 betonowych belek – najdłuższe o długość 29 m. Montaż elementów zakończy się jeszcze w tym tygodniu. Na wiadukcie będzie jezdnia o dwóch pasach ruchu. Wcześniej wykonane zostały przyczółki i podpory przęseł. Obok nasypu budowane są ściany oporowe. Wykonawca rozpoczął prace przy dojazdach do wiaduktu. Efektem będzie sprawniejsza komunikacja m.in. dzięki budowie 2 rond. Dla pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki i ścieżkę rowerową. Zakończenie prac przewidziano w pierwszym kwartale 2022 roku.
Bezkolizyjne skrzyżowanie powstaje dzięki realizacji projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”, współfinansowanemu z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Jego koszt to 48 mln zł netto.
11 wiaduktów na Rail Baltica dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi komunikację
Na linii kolejowej Rail Baltica na terenie Mazowsza PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw. Kierowcy pojadą po nowym wiadukcie w Toporze. Dwa wiadukty drogowe powstają w Łochowie. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Prace przewidziano w:
- Zielonka – tunel drogowy;
- Kobyłka Ossów – wiadukt drogowy;
- Kobyłka – tunel drogowy;
- Tłuszcz – wiadukt drogowy;
- Mokra Wieś – wiadukt drogowy.
PKP PLK/red. pg