Łomża 103,6 fm | Ostrołęka 93,9 fm | Grajewo 93,8 fm

Mlekovita: Kongres innowacyjnego rolnictwa, hodowli bydła i produkcji mleka

Ramówka
Facebook
Twitter
Darowizna

14 czerwca br. Grupa Mlekovita zorganizowała II Mleczarski Kongres Innowacyjnego Rolnictwa, na którym eksperci zaprezentowali m.in. najlepsze praktyki i najnowsze zdobycze techniki w zakresie rolnictwa, hodowli bydła mlecznego i produkcji mleka. Była to też okazja do uhonorowania wybitnych hodowców – dostawców mleka do zakładów Grupy Mlekovita. Równolegle odbył się kongres Zrównoważony Rozwój w Eksporcie.

Do centrali Mlekovity w Wysokiem Mazowieckiem przybyli hodowcy bydła mlecznego oraz partnerzy biznesowi największej grupy mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. Oba kongresy były okazją do dyskusji o rolnictwie, mleczarstwie, eksporcie i szeroko rozumianym zrównoważonym rozwoju. Partnerzy biznesowi prezentowali najnowocześniejsze rozwiązania dla dostawców. – Nieustannie inwestujemy w rozwój nowoczesnych technik i technologii, aby oferowane produkty były nie tylko jak najsmaczniejsze i nowoczesne, ale przede wszystkim wspierały zdrowie. Taką drogę wskazuję także dla naszych dostawców mleka – mówił Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita. Prezes podkreślił w swojej wypowiedzi, że w dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym świecie tempo rozwoju firmy, jej rynkowy sukces lub porażka, zależą od wielu czynników. A jednym z nich jest zrównoważony rozwój. – Bo strategie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach to już konieczność: konsumenci tak krajowi, jak i zagraniczni oczekują od producentów znacznie więcej. Potrzebują produktów, które mają korzystny wpływ na zdrowie, a przy tym ich produkcja nie szkodzi środowisku. Dlatego Grupa Mlekovita jest liderem w zrównoważonym rozwoju – powiedział.
Prezes Mlekovity przypomniał, że eksport towarów stanowi jedną z gałęzi handlowych polskiej gospodarki, a największym polskim eksporterem żywności jest Mlekovita. Podkreślił, że wszyscy – rolnicy i partnerzy biznesowi – nieustannie pracują nad tym, by wciąż osiągać coraz ambitniejsze cele: w zakładach produkcyjnych i w gospodarstwach. Rozwija się Mlekovita, rozwijają się gospodarstwa naszych dostawców, rozwijają się też wszystkie firmy, z którymi współpracują nasi rolnicy, dzięki czemu cała nasza branża staje się coraz nowocześniejsza, a w efekcie nasze produkty mogą być najwyższej możliwej jakości.
Prezes Mlekovity wyraził przekonanie, że kongres będzie okazją do wzajemnego napędzania się do prężnego rozwoju. – W szczególny sposób dziękuję Państwu za przybycie na nasz Kongres i reprezentowanie tej części świata biznesu, która dba o innowacyjne podejście do rolnictwa wokół Mlekovity – zakończył Dariusz Sapiński.

Po przemówienia Prezesa rozpoczynającym II Mleczarski Kongres Innowacyjnego Rolnictwa połączony z kongresem Zrównoważony Rozwój w Eksporcie nastąpiło wyróżnienie strategicznych kontrahentów Mlekovity dostarczających produkty i usługi niezbędne do nowoczesnej hodowli i produkcji mleka oraz partnerom w handlu zagranicznym. Za wyniki osiągane w hodowli bydła mlecznego i produkcji mleka Złotym Logo Mlekovity (najwyższym odznaczeniem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita) zostali wyróżnieni wybitni hodowcy, przedstawiciele dostawców mleka do oddziałów Grupy Mlekovita w Wielkopolsce: Przemysław Jagła, Adam Warnke, Roman Frątczak i Przemysław Kmieciński.

II Mleczarski Kongres Innowacyjnego Rolnictwa stał się też okazją do uhonorowania laureata 19. edycji konkursu „Mleczne Mistrzostwa Polski” organizowanego przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Celem konkursu jest wyłonienie i promocja największych producentów mleka z każdego województwa, dostarczających mleko do spółdzielni mleczarskich zrzeszonych w KZSM. Podlaskim zwycięzcą był dostawca Mlekovity Krzysztof Nienałtowski. Jednocześnie za wysoką wydajność i wieloletnią efektywną współpracę wyróżniony został także Tomasz Kraszewski. Obaj uhonorowani producenci otrzymali pamiątkowe puchary, wręczone przez Prezesa Dariusza Sapińskiego oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej Janusza Wnorowskiego.
Uznanie Prezesa zyskały również najlepsze praktyki i wyniki w działalności oddziałów Grupy Mlekovita – za efektywną pracę na rzecz rozwoju skupu w Wielkopolsce nagrodzony został dyrektor zakładu w Czarnkowie Adam Czarniecki. Podczas obu kongresów prezentowały swoje innowacyjne usługi i produkty firmy współpracujące z Grupą Mlekovita. W części poświęconej innowacyjnemu rolnictwu zaprezentowały się firmy: ITW Novadan sp. z o.o., GEA Farm Technologies sp. z o.o., Centrum Elektroniki Stosowanej CES sp. z o.o., SIG Combibloc sp. z o.o., Fotowoltaika Agro i Solar Solaredge Technologies (Poland) sp. z o.o. oraz Swiss Thermo. Gościem II Mleczarskiego Kongresu Innowacyjnego Rolnictwa była także Agnieszka Zawistowska, dyrektor oddziału Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Białymstoku, która opowiedziała, jak jej instytucja wspiera rolników w trudnych sytuacjach.

Podczas części dedykowanej zrównoważonemu rozwojowi w eksporcie wystąpili przedstawiciele firm Sealand Group oraz Nautiqus sp. z o.o.
W trakcie wydarzenia odbyła się debata „Innowacje i zrównoważony rozwój w rolnictwie” z udziałem Prezesa Zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego, Dyrektora Sprzedaży w firmie GEA Process Engineering Sp. z o.o. Jarosława Trębskiego, Business Unit Managera z ITW Novadan sp. z o.o. Konrada Lisieckiego oraz dostawcami mleka z Wielkopolski. Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że innowacje poprawiają rentowność i konkurencyjność polskiego rolnictwa. Prezes Mlekovity apelował o to, żeby rolnicy nieustannie się dokształcali i zdobywali nowe kompetencje, przekonując, że jest to warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu.
II Mleczarski Kongres Innowacji w Rolnictwie odbył się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Polska MLEKOVITA, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Każdego dnia w 25 zakładach produkcyjnych przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Ponad 5 000 wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 185 liniach produkcyjnych. Ponad 1600 mlecznych smakowitości znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 167 krajach świata. Dystrybucja odbywa się dzięki 35 własnym centrom dystrybucyjnym, w tym pierwszym w branży hurtowniom Cash&Carry, 147 sklepom firmowym Mlekovitka oraz sklepowi internetowemu mlekovitka.pl z szerokim asortymentem.
MLEKOVITA oferuje największy wybór nabiału w Polsce i Europie, m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery pleśniowe, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, ser mascarpone, sery mozzarella, mleka UHT i pasteryzowane, śmietany i śmietanki, mleka zagęszczone i mleka zagęszczone słodzone, kajmak, mleka smakowe, desery mleczne, napoje wysokobiałkowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, masła i tłuszcze do smarowania, mleka w proszku, serwatkę w proszku oraz koncentraty białek serwatkowych. Wiele z nich jest liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE, masło klarowane). Pierwsza w kraju wprowadziła na rynek masło klarowane, jako jedyna w Polsce produkuje ser Cheddar oraz jedyna na Podlasiu – lody na skalę przemysłową. Pierwsza w branży wprowadziła do swojej oferty napoje wysokobiałkowe i jako jedyna produkuje koncentraty białek serwatkowych w wariantach smakowych. MLEKOVITA pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.
MLEKOVITA jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim i niekwestionowanym liderem branży w kraju oraz liderem eksportu sektora mleczarskiego. Posiada certyfikat koszerności (Koher Certificate) i certyfikat HALAL; została również wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w łańcuchu dostaw. Za swój największy sukces uznaje przede wszystkim satysfakcję klientów, oferując im produkty najwyższej jakości i rokrocznie wprowadzając nowy asortyment, który nie tylko zdobywa uznanie konsumentów, ale i liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich i eksperckich: Doceń Polskie – Top Produkt, Laur Konsumenta, Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Lider Jakości Żywności, Lider Polskiego Biznesu, Heros Polskiej Gospodarki, Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki MLEKOVITA.

fot.mlekovita 

Autor W M

2024-06-18

Więcej informacji z tej kategorii

21 lipca: Jezus dobry pasterz

21 lipca: Jezus dobry pasterz

XVI NIEDZIELA ZWYKŁA (ROK B)   Mk 6, 30 - 34 Apostołowie zebrali się u Jezusa i opowiedzieli Mu wszystko, co...