„Innowacje vs. renowacje: Przyszłość projektowania produktów w sektorze spożywczym” – to temat przewodni panelu dyskusyjnego, w którym udział wzięła Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol.
Podczas rozmowy z innymi przedstawicielami biznesu Małgorzata Cebelińska nakreśliła perspektywę rozwoju innowacyjnych wyrobów mleczarskich i wskazała na postrzeganie tego aspektu przez współczesnych konsumentów.
Jaka jest granica pomiędzy renowacją a innowacją produktu? Czy każdy sektor przemysłu spożywczego jest otwarty na innowacyjne produkty? Jak konsumenci postrzegają innowacje i renowacje w produktach spożywczych? To tylko niewielka część zagadnień, nad którymi pochylili się uczestnicy pierwszego panelu dyskusyjnego, zorganizowanego w ramach konferencji INNOVATIONS. TRENDS & FUTURE.
– Branża nabiałowa nieustannie ewoluuje, dostosowując się do wymagań rynkowych i technologicznych. Choć to sektor z długimi tradycjami, jego otwartość na innowacje jest obecnie kluczowym elementem rozwoju w zmieniającym się świecie. W ostatnich latach wśród przetwórców mleka wyraźnie widać tendencję do poszerzania oferty, poszukiwania nowych rozwiązań i sposobów na zaspokojenie potrzeb rynku – komentuje Małgorzata Cebelińska i dodaje, że konsumenci doceniają innowacje, zwłaszcza te, które zwiększają wartość odżywczą lub funkcjonalność produktów.
– Niemniej wiele zależy od odpowiedniej komunikacji i edukacji. Dlatego też np. wprowadzeniu na rynek linii Łaciate Protein+ towarzyszyła szerokozasięgowa kampania w kanale digital. Zwracaliśmy w niej uwagę nie tylko na walory produktów wysokobiałkowych, tj. m.in., zapewnienie większego uczucia sytości po posiłku czy wsparcia w regeneracji mięśni, ale także na fakt, że produkty te nie są skierowane do wąskiej grupy odbiorców, jak do niedawna było to postrzegane – podkreśla Wiceprezes Zarządu SM Mlekpol.
Konferencja INNOVATIONS. TRENDS & FUTURE odbyła się 29 października 2024 r. w Teatrze Kamienica Warszawie. Jej uczestnicy mogli poznać kluczowe trendy w sektorze spożywczym, unikalne produkty i nowoczesne rozwiązania handlowe. Dowiedzieli się także więcej na temat roli zrównoważonych innowacji w rozwoju polskiego i światowego biznesu.