Łomża 103,6 fm | Ostrołęka 93,9 fm | Grajewo 93,8 fm

Ostrołęka: Ograniczenie ruchu ciężarówek przesunięte

Ramówka
Facebook
Twitter
Darowizna

Ograniczenie ruchu ciężarówek w Ostrołęce miało zacząć obowiązywać od 8 sierpnia. Po raz kolejny zostało przełożone, tym razem na poniedziałek, 29 sierpnia.

Poza kolejną zmianą terminów, władze miasta wprowadziły zmiany dotyczące czasów, w jakich będą obowiązywały ograniczenia. Pierwotnie miały one obowiązywać w godzinach 7.00-9.00 oraz 15.00-17.00. Mając jednak na uwadze szereg wniosków, które wpłynęły do urzędu, i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowisk transportowych, będzie ono obowiązywało wyłącznie w godzinach szczytu popołudniowego, tj. między godziną 15.00 a 17.00.

Zakaz ruchu pojazdów ciężarowych dotyczy następujących odcinków ulic:

1. droga krajowa nr 61 (ulica Romualda Traugutta, Mostowa i Warszawska) na odcinku od ronda im. Szendzielarza “Łupaszki” do skrzyżowania z ulicą Wincentego Witosa tj. od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 544 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 627,

2. droga krajowa nr 53 (ulica Stacha Konwy) na odcinku od skrzyżowania z ulicą Słoneczną do ronda im. Księcia Siemowita III.

Tak sprawę dotyczącą ograniczenia ruchu pojazdów ciężarowych na terenie Ostrołęki komentuje Łukasz Kulik, Prezydent Miasta Ostrołęki:

“Głównym problemem powodującym korki na ul. Mostowej jest zwężenie do jednego pasa ruchu. Dwa pasy od ul. Traugutta i dwa pasy od ul. Bogusławskiego na 150m ul. Mostowej łączą się w jeden pas wjazdowy na most. Tego ograniczenia technicznego nie ominiemy, więc jedynym sposobem poprawy sytuacji jest zmniejszenie liczby pojazdów i poprawa płynności jazdy.

W perspektywie kilku lat problem ten będzie rozwiązany poprzez budowę obwodnicy i nowego mostu. Prowadzimy prace projektowe, które w przyszłym roku powinny zostać zakończone. Wtedy przystąpimy do budowy tego niezbędnego dla wszystkich obiektu, jednak nie rozwiązuje to problemu tu i teraz.

W momencie, gdy występują korki, sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Bogusławskiego i ul. Traugutta praktycznie nie funkcjonuje. Zwężenie na ul. Mostowej powoduje, iż samochody ciężarowe jadące od strony Wojciechowic są zmuszone do wjazdu na skrzyżowanie i blokowanie jednego pasa ruchu od strony ul. Bogusławskiego. Gdy pas zajęty jest przez kilkadziesiąt ciężarówek, to nawet ręczne sterowanie ruchem daje niewiele.

Przez ostatnie lata staram się zmienić tę sytuację. Wprowadziliśmy popołudniami priorytet dla wyjazdu z ul. Berka Joselewicza, zmieniliśmy organizację ruchu na ul. Mazowieckiej, planujemy również zmienić organizację ruchu na ul. Świętokrzyskiej po to, by wyjazd z miasta odbywał się jedynie dwoma wylotami tj. ul. Berka Joselewicza i ul. Mostową.

Z naszych obserwacji wynika, że gdy blokowaliśmy inne drogi dojazdowe (np. Mazowiecka, Gomulickiego z Kilińskiego czy Głowackiego), płynność jazdy była zdecydowanie wyższa, gdyż nie było aut włączających się do ruchu z ulic podrzędnych. Statystycznie, każdy kolejny wlot, to kolejne włączające się pojazdy i kolejne kilkanaście sekund postoju głównego strumienia pojazdów.

Te wszystkie zmiany wymagały analizy, dokumentacji i konkretnych decyzji. Tak samo jak oczekiwana przez wiele osób przebudowa ronda Siemowita. Dokumentację również opracowujemy, termin zakończenia to wrzesień, a głównym celem było dołożenie dodatkowego pasa ruchu w stronę Kadzidła. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to wierzę, że do czasu budowy nowego mostu, uda nam się znacząco zmniejszyć problem korków w naszym mieście”.

UM Ostrołęka/red. pg

Autor M. Sz.

2022-08-08

Więcej informacji z tej kategorii