Łomża 103,6 fm | Ostrołęka 93,9 fm | Grajewo 93,8 fm

Ostrołęka: Przy nowym moście kolejowym pracowała pompa gigant

Ramówka
Facebook
Twitter
Instagram

Najdłuższa w Europie, 80 metrowa, pompa do betonu pracowała przy nowym moście kolejowym w Ostrołęce. Pociągi na odnowionej linii kolejowej mają pojechać w połowie 2023 r. 

Na nieczynnej od 22 lat linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele postępują prace modernizacyjne. Na nowej konstrukcji mostu kolejowego w Ostrołęce nad Narwią pracowała najdłuższa w Europie pompa do betonu. Urządzenie ma 80 metrów i pozwala „przenieść” beton nad nurtem rzeki. Ponad 800 ton betonu wypełni 360 m3 powierzchni mostu. Kolejnym etapem prac będzie ułożenie torów: podsypki, podkładów, szyn.

W połowie 2023 roku możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego między Ostrołęką a Chorzelami. Kolej zwiększy możliwości komunikacji i pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu. Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

mat. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A./fot. K. Dąbkowski

Hits: 25

Autor P. G.

2022-03-31

Więcej informacji z tej kategorii