Miasto Ostrołęka wraz z Wydziałem Pedagogiki na Uniwersytecie Warszawskim udostępniło pierwsze wyniki Obserwatorium Oświaty. Projekt to kolejny etap współpracy mającej poprawić jakości edukacji w Ostrołęce.
Jak mówi prezydent miasta, Łukasz Kulik – zebrane dane są obszerne:
– Jeżeli chodzi o kluczowe aspekty to mamy ich razem 117 stron. Z takich ciekawostek, np. mamy taką informację która pokazuje, że akurat długość opieki przedszkolnej, która jest u nas w mieście nie ma bezpośrednio wpływu na przygotowanie dzieci do procesu edukacyjnego w szkołach. To rodzice w głównej mierze, poprzez zaangażowanie w zajęcia dodatkowe i opiekę nad dziećmi, w największym stopniu przygotowuję dzieci do wejścia w proces edukacyjny.
Z Obserwatorium Oświaty dowiedzieć się można między innymi, że z korepetycji korzystał prawie co trzeci siódmoklasista, a nadprogramowe zmiany środowiska edukacyjnego niosą ryzyko większych trudności szkolnych, szczególnie w przypadku matematyki.
Informacje uzyskano od ponad 370 rodziców i zestawiono je z wynikami ze sprawdzianów ich dzieci na rok przed egzaminem ósmoklasisty.
Mateusz Święcicki
[related limit=”5″]