Zakład Ubezpieczeń Społecznych przywraca od 4 maja obsługę klientów w placówkach ZUS – informuje prezes Zakładu profesor Gertruda Uścińska. Pracownicy odpowiedzią na pytania jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
Prezes Uścińska podkreśla, że ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów.
– Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji na przykład na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych – podkreśla prezes. Zapewnia, że otwarcie sal obsługi klientów odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Uścińska wyjaśnia, że w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty.
Jednocześnie szefowa ZUS zachęca do korzystania z usług elektronicznych.
– Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – wskazuje prezes Uścińska. Dodaje, że na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tak zwanej tarczy antykryzysowej.
IAR
[related limit=”5″]