Krok bliżej do budowy obwodnicy Kolna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 647. Dzisiaj podpisano umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej.
Mamy rok na jej przygotowanie – mówi Mariusz Paleczek, prezes zarządu firmy Value Engineering, która wygrała przetarg:
Radości z tempa prac nie kryje burmistrz Kolna, Andrzej Duda:
Koszt opracowania dokumentacji to około 2 mln złotych. Szacowany koszt całej budowy obwodnicy to 95 mln złotych, z czego wsparcie z budżetu państwa wynosi 55 milionów złotych. Pierwsze samochody mają przejechać nową trasą w połowie 2025 roku.
Zadanie pod nazwą “Budowa obwodnicy Kolna w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 647” obejmuje swoim zakresem budowę obwodnicy od południowej strony Kolna. Początek opracowania założono w okolicach skrzyżowania z drogą w kierunku m. Pastorczyk, natomiast koniec na skrzyżowaniu z drogą w kierunku m. Świdry. Łączna długość drogi to ok. 5,5 km.
Dane wyjściowe do projektowania zakładają budowę obwodnicy klasy technicznej G/GP, kategoria ruchu KR5, przekrój poprzeczny zostanie określony przy uwzględnieniu miarodajnego natężenia ruchu i klasy drogi. Ponadto założono również:
- budowę obiektów inżynierskich;
- budowę lub przebudowę zatok autobusowych;
- budowę chodników jedno- lub dwustronnych w terenie zabudowanym – w uzgodnieniu z Zamawiającym;
- budowę odcinków ścieżek rowerowych lub ścieżek pieszo-rowerowych w rejonie skrzyżowań;
- rozbudowę istniejącego lub budowę nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego (kanalizacja deszczowa) wraz z odprowadzeniem wody;
- budowę/ przebudowę miejsc dostępu do drogi publicznej w oparciu o parametry właściwe dla funkcji zjazdu;
- budowę/ przebudowę skrzyżowań z drogami innej kategorii zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- budowę przejść dla pieszych wraz z azylami (z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych);
- budowę separatorów ruchu wraz z ich oświetleniem;
- przebudowę lub zabezpieczenie, w niezbędnym zakresie, urządzeń obcych (branż: elektroenergetycznych, teletechnicznych, sanitarnych i innych) kolidujących z projektowaną drogą i obiektami inżynierskimi (jeżeli zajdzie taka potrzeba);
- budowę kanału technologicznego;
- uzupełnienie /przebudowę istniejącego lub budowę nowego oświetlenia (jeżeli zajdzie taka potrzeba);
- zagospodarowanie zieleni w granicach projektowanego pasa drogowego;
- zagospodarowanie terenów przyległych w ramach przebudowy drogi.
pg