W Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku odbyła się konferencja prasowa na temat dotychczasowych działań promocyjnych Województwa Podlaskiego, dotyczących terenów przygranicznych. Kampanie promocyjne w mediach społecznościowych i ogólnopolskich mają poprawić sytuację branży turystycznej, przez wiele miesięcy dotkniętej zakazami związanymi z sytuacją na granicy z Białorusią. Zrobimy wszystko, żeby na te tereny wróciła normalność – mówił marszałek Artur Kosicki:
– Chcemy jako zarząd Województwa Podlaskiego zrobić wszystko, żeby te tereny wróciły do normalności. Chociaż wiemy, że w 100% nie bedzie jak było przed kryzysem granicznym. Wiemy, że bezpieczeństwo naszych mieszkańców jest rzeczą nadrzędną. Koszt tego zamknięcia był rzeczą ważną i wspólnie musieliśmy go ponieść. Ale teraz musimy robić wszystko, żeby przedsiębiorcy, organizacje turystyczne, ale też i gminy mogły z powrotem dobrze funkcjonować i cieszyć się z turystów. To są naprawdę wspaniałe tereny, wyjątkowe tereny, są tam rzeczy, których nie ma nigdzie na świecie.
W mediach społecznościowych Województwa Podlaskiego realizowana jest kampania “Wszystko przed Tobą”, w ramach której prezentowane są atrakcyjne miejsca i wydarzenia na terenach przygranicznych. Można też zobaczyć cykl “Zasilani”, gdzie bohaterowie odcinków opowiadają o regionie. Marszałek poinformował, że poszczególne odcinki mają po 100 tys. wyświetleń. Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała spot promocyjny “Świat jak z baśni. Podlaskie travel”, prezentowany w TVP, emitowano również spoty reklamowe w pociągach PKP Intercity. Jednym z elementów promocyjnych jest też kampania billboardowa we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.
acz/fot. Wrota Podlasia