W Kisielnicy trwa budowa węzła Kolno. To właśnie w tym miejscu Via Baltica połączy się z DK63 i dotychczasową DK61. Obecnie na trasie Kolno-Łomża w dwóch miejscach ruch sterowany jest przy pomocy świateł.
Pierwsze utrudnienia są już na 139 kilometrze DK63 za Małym Płockiem. Tam budowane jest rondo, które wyprowadzi ruch na tak zwany łącznik nad Via Balticą. W związku z pracami zajęty jest jeden pas ruchu. Kolejne utrudnienia czekają na kierowców tuż przed samą Kisielnicą. Tam powstaje główna jezdnia ekspresowej S61, więc droga zbacza ze starego szlaku.
Najnowsze utrudnienia pojawiły się w Kisielnicy na wysokości skrętu do miejscowości Murawy. Tam powstaje rondo i w związku z tym ruch prowadzony jest wahadłowo przy pomocy świateł. Taka sytuacja potrwać ma do 24 maja:
– W związku z koniecznością połączenia powstającego odcinak drogi ekspresowej S61 Kolno-Stawiski z istniejącą drogą krajową nr 61, na tej ostatniej na odcinku pomiędzy Kisielnicą a Piątnicą mamy zwężenie jezdni na czas robót. Ruch odbywa się wahadło, a kieruje nim sygnalizacja świetlna – mówi Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Via Baltica: Kolno-Stawiski w budowie
Odcinek od węzła Kolno do Stawisk otrzymał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej 26 września ubiegłego roku. 1 października przekazaliśmy wykonawcy plac budowy. W ramach tego zadania realizowany będzie węzeł Kolno, do którego w przyszłości zostanie podłączona obwodnica Łomży.
Obecnie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, ich zaawansowanie rzeczowe przekroczyło 30 proc. (największe przy obiektach inżynierskich), zaawansowanie finansowe, to około 40 proc. na budowie pracuje blisko 400 osób. Cały kontrakt – wart 288,3 mln.zł. – ma być zakończony w III kwartale 2021 roku.
pg